Projektinė veikla darželyje taikant STEAM metodus

Jau ikimokykliniame amžiuje vaikai stebi juos supančią aplinką, vykstančius reiškinius ir pokyčius. Ar vaikai susidomės aplinkui juos vykstančiais procesais, ar taps to proceso dalimi priklauso nuo pedagogo pastangų ir gebėjimo sudominti vaikus naujomis veiklos formomis, būdais, metodais bei priemonėmis. Tam pasitarnauja STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis vaikų gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste. Vaikai tobulėja, įgyja naujų žinių, dalindamiesi atliktais tyrinėjimais, atradimais, patyrimais, įspūdžiais. Jie tampa visapusiškomis asmenybėmis, gebančiomis džiaugtis, mokantys improvizuoti, pasitikintys savo jėgomis, atviri, sugebantys veikti, priimti sprendimus. Mūsų darželyje kuriama STEAM gebėjimus ugdanti aplinka:

* vyksta projektinė veikla ikimokyklinio ugdymo grupėse. Jų metu vaikai ugdosi problemų sprendimo, iniciatyvumo, kūrybiškumo gebėjimus;

* vaikai mokosi naudotis skaitmeninėmis mokomosiomis programėlėmis. Taip vaikai ugdosi skaitmeninio raštingumo gebėjimus;

* grupėje inžinierijos, matematinių vaizdinių formavimui naudojamos įvairios priemonės. Vaikai konstruodami, statydami tobulina skaičiavimo, matavimo gebėjimus, įgyja elementarių inžinerijos žinių taikymo įgūdžių ir supratimo;

* vykdoma patirtinė veikla (eksperimentai, tyrinėjimai) aplinkai ir gamtai pažinti darželio teritorijoje ir už jos ribų. Vaikai mokosi pažinti, suprasti kas vyksta aplinkui tyrinėjimų, bandymų keliu;

* organizuojamos išvykos į kitas įstaigas (mokyklas, seniūniją, biblioteką, parduotuvę), kuriose vaikai susipažįsta su nauja aplinka, išbando technologijas, įgytą patirtį išreiškia meninėmis ir kitomis raiškos priemonėmis;

* ikimokyklinio ugdymo mokytojai nuolat dalyvauja STEM mokymuose ir tobulina kompetencijas.

Darželyje įgyvendiname savaitės, mėnesio trukmės projektus, įsijungiame į respublikinius projektus, akcijas, parodas. Šią žiemą ,,Daigeliai’’ grupė su malonumu prisijungė prie respublikinių projektų, parodų:

* STEAM kūrybinis projektas skatinantis domėtis lietuvių istorija „Mano brangi Lietuva“;

* kūrybinė darbų paroda „Lietuva – mano širdyje“;

* STEAM kūrybinių darbų nuotraukų paroda „Ateities miesto pastatai ir statiniai“;

* kūrybinių dirbtuvių parodos „STEAM Snaigė“;

* STEAM projektas „Žiemos paukštis“;

* projektas „Žiemos smagumai“;

* projektas „Žiemos džiaugsmai ir judrūs žaidimai lauke“;

* projektas „Spindėk širdele, mūsų šalelės trispalvės spalvomis: geltona, žalia, raudona“;

* projektas „Pats judu ir kitą kviečiu“;

* STEAM Užgavėnių kaukėse;

* projektas „Sumanūs išradėjai vaišina paukštelius“.


  Siekiant papildyti vaikų ugdymą(si) inovatyviais metodais, darželyje buvo diegiama  STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) metodika, kuri įgalina vaikus ir mokytojus kasdieninę veiklą grupėje, lauke keisti į patirtinį vaikų ugdymą, pasaulio pažinimą per  eksperimentus, tyrimus, bandymus, kūrybišką problemų sprendimą, kritinio mąstymo lavinimą ir kt. Organizuotos žiemos kūrybinės STEAM veiklos, paskatino mokytojus ir vaikus netradiciškai su kūrybišku polėkiu priimti daugybę naujų pasaulio pažinimo iššūkių,  ieškoti atsakymų į keblius klausimus, mąstyti bei priimti sprendimus, tyrinėti, bandyti, atrasti, pritaikyti. Šios veiklos leido vaikams savitai smalsaujant pažinti pasaulį, stiprinti ryšį su juo, sudarė galimybę vystytis kūrybiškai vaikų individualybei, atverė sąlygas vaikams kurti, eksperimentuoti, perprasti savo pojūčius, reikšti iniciatyvumą, drąsą išbandyti naujus dalykus ir netgi klysti.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Danguolė Voinič

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *