Vaikai dalyvavo respublikiniame STEAM projekte „Stebuklingas Lego pasaulis“

Per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos, todėl labai svarbi STEAM idėja mūsų darželyje. Kūryba yra neatsiejama nuo atvirumo ir daugelio gyvenimo sričių išmanymo. Kūrybinis, tiriamasis procesas padeda ugdyti mąstančią asmenybę, gebančią integruotis į dinamišką aplinką. Ugdytiniai, dalyvaudami STEAM veiklose, ugdosi platesnę pasaulėvoką, tobulina kritinį ir kūrybinį mąstymą, mokosi suvokti pasaulio vientisumą, spręsti problemas, turi galimybę susipažinti su įvairiomis profesijomis ir t.t.

                      Mūsų darželyje daug dėmesio skiriama grupės aplinkos kūrimui. Siekiama, kad aplinka skatintų vaikus smalsauti, priimti kūrybiškus sprendimus, aktyviai veikti, o vaikas galėtų panaudoti ankstesnes žinias ir patirtį tolesniam ugdymuisi. Grupės aplinka dažnai papildoma naujomis idėjomis. Tokios aplinkos kūrimas žavi, mokytojos jį sėkmingai kuria. Labai džiaugiamės, jog tėveliai aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, partneriai, padėjėjai, idėjų sumanytojai ir generatoriai.

                      Organizuojame kuo daugiau kūrybinių žaidimų. Kūrybiniai žaidimai žadina pasitikėjimą savimi, drąsina vaikus išbandyti naujus dalykus be rizikos suklysti, skatina komandinį darbą, gerėja grupės vaikų socialinis elgesys. Bendra vaikų veikla sukuria sąlygas formuotis bendravimo įgūdžiams. Žaisdami drauge, vaikai mokosi išsiaiškinti, derėtis, priimti bendrus sprendimus, dalytis patyrimu, palaikyti ir padėti įgyvendinti vienas kito idėjas, mokytis vienam iš kito. Jei prireikia, mokytojos nevengia perplanuoti veiklą, sustoti, jei vaikams nepatinka, per lengva, per sudėtinga.

Siekiant paįvairinti vaikų veiklas, rudenį prisijungėme prie respublikinio STEAM projekto „Stebuklingas Lego pasaulis“, kurį organizavo Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba.

Projekto tikslas – įtraukti vaikus ir pedagogus į STEAM veiklą, kurios metu lavėtų vaikų kūrybiškumas, iniciatyvumas, kritinis mąstymas, problemų sprendimo, bendradarbiavimo įgūdžiai.

                      Kūrybiniai darbai buvo atliekami naudojant Lego kaladėles. Projekto metu vaikai buvo skatinami sukurti įvairius statinius, pasitelkiant grupėje turimus konstruktorius bei aptarti, kaip yra kuriami įvairūs statiniai realybėje, kokių gebėjimų reikia, norint sukurti savo sugalvotą statinį. Baigiamojoje dalyje vaikai aptarė, kaip sekėsi konstruoti įvairius statinius, bokštus, kas buvo sunkiausia, įdomiausia. Vaikai dalinosi asmeninėmis patirtimis, džiaugėsi savo sukonstruotais statiniais.

                      Projekto įgyvendinimo metu buvo siekiama pagerinti vaikų gebėjimus – iniciatyvumą ir atkaklumą, kūrybiškumą, problemų sprendimą, tyrinėjimą, aplinkos pažinimą, skaičiavimą ir matavimą, mokėjimą mokytis, sakytinę kalbą – taikant įvairias LEGO kaladėles. Projekto įgyvendinimas pavyko puikiai, pasiekėme užsibrėžtų tikslų ir uždavinių, ugdytiniai patobulino savo žinias, gebėjimus. Vaikai mokėsi komandinio darbo, lavino bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, plėtė akiratį.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Danguolė Voinič

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *