Tarptautinis švietimo įstaigų bendruomenių ekologinio – socialinio švietimo projektas ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė“

Kaip ir kiekvienais metais prie šio projekto prisijungė ir mūsų darželis.

Šiemet Saulėtas oranžinis traukinys švenčia savo penktąjį gimtadienį ir pakvietė švietimo įstaigų bendruomenes drauge patirti pažinimo džiaugsmą bei dalintis saulėtomis oranžinio kūrybiškumo idėjomis.

Saulėtas oranžinis traukinys vėl nenuilstamai riedėjo kviesdamas švietimo įstaigų bendruomenes keliauti kartu su ugdytiniais į platų gamtos pasaulį, skleidžiant oranžinę šilumą ir dalinant šypsenas. Kodėl oranžinę? Todėl, kad tai šeimos, meilės, draugystės, saulės, šviesos spalva. Kodėl į gamtos pasaulį? Todėl, kad ypač dabar, susiklosčius tokioms aplinkybėms Lietuvoje, didesnė dalis vaikų pasaulį, gamtos grožį pažįsta iš knygelių, televizijos laidų, kompiuterinių žaidimų ir pan. Tokiu būdu iš vaikų atimama galimybė pajausti gamtos skleidžiamus kvapus, garsus, spalvų įvairovę, mažėja galimybė ugdyti(-is) gamtojautą, ekologinę savimonę, gamtamokslinę kompetenciją. Vaikai iš prigimties tyrinėtojai, aktyviai ieškantys informacijos apie jį supančią aplinką. Kelionė prasidėjo nuo mažos sėklytės, kurią vaikas pasėjo su mokytoju ar savo šeimos nariais. Stebėjimas, daigelio laukimas skatino vaiko smalsumą, kantrumą, suteikė žinių apie tai, ko reikia augalui, kad jis galėtų išvysti saulės šviesą, ugdo pagarbą gyvybei. Vaikai kartu su mokytojais arba su savo artimiausios aplinkos žmonėmis augino, prižiūrėjo, bendravo, įgavo naujų žinių, ko reikia, kad augalas augtų, žydėtų, vestų vaisius. Tai didelė patirtis, kuomet vaikas patiria, fiksuoja, stebi (lapų didumas, žiedų spalva, pirmos vaisių užuomazgos, vaisiaus augimas). Rudenį su rūpesčiu ir meile išaugintas daržo derlius vaikams suteikė naujų įspūdžių.

Rugsėjo 24 d. mokytojai (Danguolė Voinič, Ingrida Klimavičiūtė, Aurelija Jadinskytė, Ana Gricevič) su vaikais šiemet iš namuose išaugintų ir atneštų moliūgų, kūrė kompoziciją – „Moliūgo gimtadienio tortas“ ir organizavo lauke sportinę pramogą su estafetėmis.

Šis projektas suteikė vaikams pažinimo džiaugsmą auginant moliūgą bei kitus daržo augalus nuo sėklytės iki brandaus augalo kartu su mokytoju ar šeimos nariais. Buvo puoselėjamos vaiko dvasinės, kūrybinės galios globojant gamtą, ugdant gamtojautą, pagarbą gyvybei ir dvasingumą, ekologinę savimonę, sveiką gyvenseną, padedant vaikui pajusti gamtos vientisumą ir harmoniją.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Danguolė Voinič

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.